04.12.2011

4. december


4. december: Pædagoghumor for viderekommende



Gamlingen har en sær butik hvor hun sælger klippe/klister-møg, juleknas og andet hjemmelavet bras. Hver aften tumler hun brummende rundt og fejer gulv, slukker lys og rydder op som om det var en ren fornøjelse. Hun siger, at håndarbejde, juleri, kagebageri og titlen som amatør revisor giver hende tilfredsstillelse og meningen i liv – jeg siger, at det giver mig en depression, jeg ikke kan styre. Hun insistere på at jeg skal hjælpe til, som om jeg var hendes egen private slavetøs. Med tørklæde om hovedet, forklæde størrelse XS og mel i hele krydderen, synger hun besat med på julemelodier som hun kun selv kan forstå og fortæller 'nuttede' historier om fra da jeg var barn – tænk, at én fucking talefejl kan blive ved at være så morsom.

' Sif-Olga, skal 'most-stellen' ikke lige hjælpe dig med de brunkager?'

'Nej, moster Ellen – det går fint! Og desuden hedder jeg Sif, og ikke andet..'

'Sif-Olga, dit lille fjollehoved! Du har da ikke glemt den gang du var 3 år gammel, og bad din gamle 'most-stellen' om at følge dig på toilettet?'

…. FUCK, altså! Hvis jeg hører den elendige historie en gang til, så svømmer jeg sgu hjem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar