17.12.2011

17. december

17 december: Dværgproblemer




Så har fodgen sgu været forbi. Halvanden meter høj, sur som ind i helved og med overskæg og røde seler. 
Var særdeles hidsig over, at ingen havde købt gården som forventet, og sagde at de potentielle købere kom tilbage til ham, med den ene mere vanvittige historie efter den anden. (Igår fik Sif mig til at kyle sten ind af vinduerne og male graffiti på ydermuren, mens der var købere - utroligt nogle køber ideen om, at der bor "banditter" her på øen - der er max 12 mennesker i alt)
Moster Ellen var naturligvis dybt forvirret, og stammede autoritetstro, at det kunne hun bestemt ikke forstå - den gamle nisse har jo været i butikken alle dagene, og småsenil som hun er, har hun absolut intet opdaget. Mig og Sif sad derimod artigt bøjet hen over vores bageværk, uden at give en lyd fra os - hvilket i sig selv er usædvaneligt.
Moster er ved at få et føl hver eneste gang vi prøver at genere hinanden, hvilket er ret tit - igår fik jeg Sif til at sætte sig i en skål med dej, iført hendes nyeste Dieselbukser, det var et syn for guder.


Fodge-dværgen fortalte iøvrigt, at mandag d. 19. kom det sidste hold købere, som var uhyre interesseret i Kringlegården og dens historie, så "stedet her er så godt som solgt, hvis I da ikke finder på flere narrestreger!". Og så fik hun at vide, at hun senest skulle være ude af vagten nytårsdag.


Ellen hylede i en god halvanden time ved tanken om at miste gården, mens jeg klappede hende kejtet på armen og Sif sad og spillede Tine Bryld. Det var en smule smådeprimerende, og jeg sad mest bare og tænkte på at jeg snart skulle crashe borgmestergården.
For selvom salget var steget en smule, var det slet ikke nok til at betale skodhyttens skøde - men vi giver sgu ikke op uden kamp, har mig og Sif bestemt - så jeg har lagt hjernen i blød for at udtænke en god plan, til d. 19.


..


.. Og hvad angår daten med Christiane.. Ja, så var den.. vellykket!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar