02.12.2011

2. december



2. december:  – Simpel living, på skod måden:






Tænk sig en gang, ikke nok med at vi skal op før fanden får sko på, har guvernanten fået en syg ide. Ideen består i at hver morgen skal startes med en 'dejlig' julesang. Så omkring daggry kan man finde hende for fodenden af min seng, med morgenhår, badehætte og et gud-hvor-vi-hygger-os-smil - mens hun med pibene stemme, synger 'et barn er født i Betlehem – bææt-le-hææææm!'.
Efter den værste tinnitus har lagt sig, vakler jeg søvndrukken ned at den faldefærdige trappe – jeg og Villads har vundet lotteriet og er blevet tildelt husets mest mølædte skod værelse. Ja, at man kunne være så heldig, moster Ellen har bestemt sig for at 'vi to rødder' ligeså godt kan få 'en sund start på dagen'.. Hirsegrød med massere af smør og dejligt glas sødmælk. Hun må have slugt søm. Jeg skal eddermanen ikke fedes op, og komme til at ligne Store Anja fra B-klassen.

Jeg har allerede hjemve, Sebber, I miss you - den her Ø er jo mit værste mareridt. Siden vi stod af færgen er intet positivt sket – overhovedet. Det første syn der mødte mine øjne, var vores vildt pinlige moster der, iført regnsæt og cykelhjelm, heftigt vinkede os i møde – jeg behøver vel ikke at nævne, at det hverken regnede den dag eller at cyklen stod hjemme på gården og at hun bare havde 'glemt' at tage cykelhjelmen af – Jeg døde næsten af skam.

På gåturen mod gården knævrede hun selvfølgelig hæmningsløst, om hver eneste uinteressant ting vi passerede på vores vej ' se et egern, der kan man få stoppet strømper, her bor borgmesteren' osv. jeg var sgu nær dejset om af kedsomhed. Hun insisterede på at 'slå et smut' omkring den lokale købmand – jeg insisterede på at vente udenfor, og mens jeg stod der og forsøgte at få signal på min mobil, fik jeg øje på det mest retarderede jeg længe har set – en efterlysning af kringler! Hvem i helvede er dog så fatsvag? Man kan da købe kringler inde hos købemanden, hvis vindue sedlen hang på- Øboerne er tydeligvis langsommere end jeg har nerver til.

Signal på mobilen har jeg stadig ikke fået og det giver mig spat på alle måder – Sebber flipper sgu da totalt, hvis vi ikke kan få fat på hinanden i næsten en måned.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar